Call Centres: Η Μανωλάδα των παιδιών της μεσαίας τάξης ή εξαγώγιμο προϊόν;

Η σημερινή «Καθημερινή» περιλαμβάνει ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στις συνθήκες εργασίας και στα χαμηλά επίπεδα αμοιβών των νέων. Τα call centres, αναφέρονται ως παράδειγμα έσχατου εξευτελισμού της εργασίας (και πολύ πιθανόν είναι): πολύ χαμηλές αμοιβές, προσωρινές συμβάσεις ημερών ή εβδομάδων, αφόρητη πίεση. Τα φραουλοχώραφα της Μανωλάδας για τα ανειδίκευτα παιδιά της μέσης τάξης.

Και όμως. Οι υπηρεσίες των call centres θα μπορούσαν να είναι ένα ανταγωνιστικό, εξαγώγιμο εμπορεύσιμο προϊόν, και να εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς αμοιβές και καλές συνθήκες εργασίας. Χάρη στην τεχνολογία, όταν τηλεφωνείς ως πελάτης για υποστήριξη ή για μια τηλεφωνική συναλλαγή, ο άνθρωπος στην άλλη άκρη της γραμμής μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στον πλανήτη. Αρκεί να μιλάει καλά την γλώσσα και να χρησιμοποιεί το κατάλληλο λογισμικό.

Οι υπηρεσίες αυτές θα μπορούσαν όχι μόνο να είναι εξαγώγιμες, αλλά και υψηλής (υψηλότερης τουλάχιστον) προστιθέμενης αξίας. Η υποστήριξη ή οι πωλήσεις συχνά απαιτούν πιο εξειδικευμένους χειρισμούς από πιο εξειδικευμένους ανθρώπους.

Φυσικά αυτό θα απαιτούσε να ικανοποιείται μια σειρά «εξωτικών» προϋποθέσεων: εργαζόμενοι με πολύ καλό επίπεδο αγγλικών ή άλλων γλωσσών· με ικανότητες χειρισμού θεμάτων πέρα από προτυποποημένα σενάρια συνομιλίας· επένδυση σε εκπαίδευση και τεχνολογία· επιχειρηματίες με το μυαλό τους έξω από τα σύνορα και εμμονή στην ποιότητα· χρηματοδότηση και τράπεζες που να μπορούν να στηρίξουν προσπάθειες.

Εδώ περάσαμε μια-δυο δεκαετίες όπου τα call centres ζούσαν ουσιαστικά από κρατικές δουλειές. Δεν υπήρχε διαγωνισμός για ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα δημόσιας υπηρεσίας ή δήμου που να μην προβλέπει και ένα «κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών» και η διαπλοκή γύρω από αυτές τις δουλειές ήταν γνωστή σε όλους εμάς που παροικούμε αυτήν την Ιερουσαλήμ. Τώρα πουλάνε φτηνά κακής ποιότητας προϊόν, πιστοί στις ελληνικές παραδόσεις. Το ίδιο δεν κάναμε πάντοτε με οτιδήποτε άλλο, από την αγροτική παραγωγή μέχρι τον τουρισμό;

Δεν ξέρω αν είναι ελληνική κακοδαιμονία, ο φαύλος κύκλος της μιζέριας και της έλλειψης πόρων, οι στρεβλώσεις της οικονομίας και της παιδείας, η κουλτούρα εργαζομένων κι επιχειρηματιών, ή όλα αυτά μαζί. Αλλά τουλάχιστον ας ξέρουμε ότι δεν χρειάζονται εθνικά στρατηγικά σχέδια, επιδοτήσεις στρατηγικών τομέων της οικονομίας, οργανισμοί προώθησης και άπατες καμπάνιες για made in greece ζουμερή ντομάτα. Ακόμη κι ένα call centre μπορεί να είναι εξαγώγιμο προϊόν.

Γ.Φ.

Posted in Άρθρα. Bookmark the permalink. RSS feed for this post. Leave a trackback.

One Response to Call Centres: Η Μανωλάδα των παιδιών της μεσαίας τάξης ή εξαγώγιμο προϊόν;

  1. Pingback: Call Centres: Η Μανωλάδα των παιδιών της μεσαίας τάξης ή εξαγώγιμο προϊόν; | ΜΟΙΡΟΓΝΩΜΟΝΙΟ

Σχόλια:

  • Facebook Page:

  • Εγγραφείτε:

    για παραλαβή νέων δημοσιεύσεων με e-mail

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark.