Ομορφάντρα Εγκώμιον

«Την βρίσκω σε κάθε «ομορφάντρα» που κάνει την δουλειά του με κέφι και χαμόγελο και φαντασία. Που βάζει μέσα της «την μάνα του και τον πατέρα του» για να εξυπηρετήσει τον πελάτη του. Που δεν τρέχει να κρυφτεί από τον ανταγωνισμό μέσα σε συντεχνίες και κρατική προστασία. Και δεν μ’ενοχλεί καθόλου ο entrepreneur-«λαϊκάντζα» αν τον βρω να πουλάει βρώμικα στο ΟΑΚΑ κι όχι cupcakes στην Βαλαωρίτου. Του βγάζω το καπέλο και κοιτάω με σεβασμό μήπως πάρω κι εγώ κανένα μάθημα».

Η Διαφήμιση δεν είναι η «Διάπλασις των Παίδων». Δεν θέλει να έχει, και δεν οφείλει να έχει, ηθικοπλαστικό ρόλο. Άλλως τε, στην Ελλάδα, η αποζημίωση που οφείλει στο κοινωνικό σύνολο για τον επιβλαβή της ρόλο -να υπηρετεί δηλαδή την υλιστική αγορά σε μία χώρα υψηλού πνεύματος- εξωφλείται, και με το παραπάνω μάλιστα, με ειδικούς φόρους, αγγελιόσημα και τον ενίοτε δημοσιογραφικό λίβελο. Η υψηλή αποστολή της διάπλασης της αισθητικής ενός λαού ανήκει άλλως τε αναμφισβήτητα σε κειμενογράφους. Αν ήταν στο χέρι τους, θα επέβαλλαν με νομοθετικό περιορισμό στους διαφημιστές να περιορίζονται σε μία αυστηρή απαρίθμηση των χαρακτηριστικών του προϊόντος ή στην προβολή υψηλής αισθητικής (στην ΕΡΤ φυσικά, ως καθ’ύλην αρμόδια). Τέρμα τα «ομορφαίνει και δεν παχαίνει». Ως γνωστόν, η Διαφήμιση «αλλοιώνει τη γεύση ρε φίλε».

Μερικές διαφημίσεις όμως, ξεφεύγουν παιχνιδιάρικα από αυτόν τον ρόλο τους και γίνονται, άθελά τους ίσως, κοινωνικά σχόλια. Μπορεί να είναι έτσι κακές διαφημίσεις – σχεδόν κανείς δεν θυμάται τι διαφημίζουν – αλλά τι μ’αυτό; Χαίρεσαι να τις βλέπεις και να τις συζητάς. Άλλες γίνονται έτσι διαφημίσεις-καθρέφτης, όπως ο «Αγαπούλας». Άλλες διαφημίσεις- case study του Harvard Business School όπως ο «Ομορφάντρας». Καθώς περιτριγυρίζομαι από μίζερους «Αλλοιώνει-τη-γεύση-ρε-φίλε», που όχι μόνο δεν βάζουν «την μάνα τους και τον πατέρα τους» στην δουλειά τους, όπως ο «Ομορφάντρας», αλλά σου συμπεριφέρονται λες και τους χρωστάς την μάνα τους και τον πατέρα τους, την χαίρομαι την Ελλάδα του Ομορφάντρα, όταν την βρίσκω.

Κι ευτυχώς, την βρίσκω όλο και πιο συχνά τελευταία. Σε μικρά ξενοδοχεία που σερβίρουν στο πρωϊνό τους ότι πιο νόστιμο έχει η περιοχή, ενώ ο ανταγωνιστής τους – επιδοτούμενος εμμέσως από το Υπουργείο Παιδείας και τις «πενταήμερες» εκδρομές του – σού κάνει χάρη να σερβίρει χυμό με συντηρητικά. Ή στον ταξιτζή που βρήκα τις προάλλες μέσω taxibeat (άλλοι ομορφάντρες αυτοί!), που μου εξηγούσε πως όταν παίρνει μία κοπέλα μόνη της το βράδυ για να την γυρίσει σπίτι από έξοδο, δίνει τον αριθμό του στον συνοδό της για να νοιώθει μεγαλύτερη σιγουριά. Την βρίσκω σε κάθε «ομορφάντρα» που κάνει την δουλειά του με κέφι και χαμόγελο και φαντασία. Που βάζει μέσα της «την μάνα του και τον πατέρα του» για να εξυπηρετήσει τον πελάτη του. Που δεν τρέχει να κρυφτεί από τον ανταγωνισμό μέσα σε συντεχνίες και κρατική προστασία. Και δεν μ’ενοχλεί καθόλου ο entrepreneur-«λαϊκάντζα» αν τον βρω να πουλάει βρώμικα στο ΟΑΚΑ κι όχι cupcakes στην Βαλαωρίτου. Του βγάζω το καπέλο και κοιτάω με σεβασμό μήπως πάρω κι εγώ κανένα μάθημα.

Γιατί την πονάω την Ελλάδα του Ομορφάντρα, και την βρίσκω παντού. Την Ελλάδα που προσπαθεί, την Ελλάδα που επιμένει, την Ελλάδα που επινοεί, την Ελλάδα που δεν το βάζει κάτω. Την Ελλάδα που δεν φοβάται να λερώσει τα χέρια της. Σκυμένη στην οθόνη ή σκυμένη στον πάγκο με τα λουκάνικα· δεν με νοιάζει. Τον «ενήλικο εαυτό» μου δεν τον ενοχλεί η τσίκνα, ούτε η άναρχη βοή της αγοράς. Μου φτάνει που βάζει στην δουλειά της «την μάνα της και τον πατέρα της». Μου φτάνει που σχεδιάζει με το δάχτυλο στο χώμα την επόμενη μέρα.

Posted in Άρθρα, Επιλογές. Bookmark the permalink. RSS feed for this post. Leave a trackback.

20 Responses to Ομορφάντρα Εγκώμιον

  1. Konstadinos says:

    Μπράβο για το άρθρο. Με εξέπληξε ο ελιτισμός που διέτρεχε το κείμενο της Χριστίνας Ταχιάου, σε σημείο που χρειαζόταν απάντηση! Κι ήρθε εξαιρετική από σένα.

  2. Γιάννης says:

    Με καλύπτει απόλυτα ο προηγούμενος φίλος! Εγώ απλά σου σφίγγω το χέρι!

  3. Κώστας Κ says:

    Μπράβο !!

  4. Γιώργος Σκαρβέλης says:

    Το "εγκώμιον" αληθές. Η αγάπη όλων μας για τα "χώματά" μας, επίσης, αδιαμφισβήτητη. Όμως, επιτρέψτε μου να πώ, ΔΕΝ είναι ελιτισμός να βάζεις τον "δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων". Ναι το Ελλαδάκι έχει μύρια καλά. Κι’ οι Έλληνες το ίδιο. Μα έχει και άλλα "στραβά", που πολλές φορές ακυρώνουν τα καλούδια. Μια χώρα δεν είναι τα βουνά και τα λαγκάδια, είναι οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ της. Και οι άνθρωποι αυτής της χώρας έχουν αποδειχθεί πολλές φορές κατώτεροί της, όσες φορές έχουν αποδειχθεί και μοναδικοί ψυχωμένοι "Οδυσσείς" στην παγκόσμια Ιστορία. Σωστό το "εγκώμιον". Μα ο δρόμος για την ανάπτυξη περνάει ΚΑΙ μέσα απ’ την αυτογνωσία. Το πρώτο βήμα για την υγεία είναι να διαγνώσεις τα αίτια της ασθένειας. Και στη διάγνωση δε χωράνε συναισθηματισμοί. Αλλοιώς, τι να τον κάνω το γιατρό να κλαίει μαζί μου, αλλά ο ασθενής να αποδημεί? Χαιρετισμούς σε όλους εδώ και στους ευγενείς απόντες. Καλή δύναμη.

  5. Dimitris P. says:

    Αυτό που δεν μας είπατε είναι αν πονάτε και την Ελλάδα της κουκούλας. Γιατί εντάξει ο ομορφάντρας, μ’ αυτό και μ’ εκείνο μπορεί και να σου ανοίξει την όρεξη για χοτ-ντογκ, όσο αντιπαθής και βαρετός κι αν είναι. Η κουκούλα όμως για ποιο πράγμα σου ανοίγει την όρεξη;Πέραν τούτου, φυσικά και η διαφήμιση, όπως και κάθε μορφή μαζικής επικοινωνίας, φέρει ευθύνη για τα μηνύματα που επιλέγει να περάσει. Δεν είναι λίγες εκείνες οι διαφημίσεις που κατά καιρούς έχουν περάσει επικίνδυνα, αντικοινωνικά ή έστω ανεύθυνα μηνύματα. Και ναι, μέσα στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης κοινωνίας μπορεί να έχει και ηθικοπλαστικό χαρακτήρα. Εκτός κι αν βρισκόμαστε στη ζούγκλα.

  6. Η απάντησή σας καλύπτει ως απάντηση μόνον το ένα εκατοστό των τόσων ερωτημάτων -που είναι εν γνώσει όλων μας– για τον χαρακτήρα της νεοελληνικής κοινωνίας που πολύ σωστά έθεσε με το άρθρο της η δημοσιογράφος. Και υπάρχουν άλλα εκατό τόσα ερωτήματα που θα μπορούσαν να τεθούν για την ελληνική κατάντια. Και που χρονίζουν εδώ και είκοσι χρόνια. Όπως π.χ. ότι υπέρτατος νόμος για τον πολίτη είναι ο νόμος των πάνελ της τηλοψίας, ή ότι η Εκκλησία και η Βουλή εξακολουθούν -παρόλες τις διαπιστωμένες βρωμιές, σκάνδαλα κ.λπ.– όχι απλώς να είναι αλώβητοι θεσμοί αλλά να συνεχίζουν στην ίδια προσβλητική κατεύθυνση σε βάρος των πολιτών. Και, δυστυχώς, αυτή είναι η Ελλάδα: μια χώρα που βολεύεται με ό,τι μπορεί να βολευτεί, μια χώρα που έχασε τα τελευταία είκοσι χρόνια βασικές ανθρωπιστικές αξίες, όπως την παιδεία (με την ευρύτερη έννοια του όρου) ή την αλληλεγγύη και που, τώρα, μέσα στην συγκυρία της κρίσης καλείται να ανακαλύψει από την αρχή. Λυπάμαι, κυριέ μου, αλλά η απάντησή σας μίλησε για τις εξαιρέσεις, που ναι, υπάρχουν, απλώς για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα που θαυμάσια υπογράμμισε με το άρθρο της η δημοσιογράφος. Υ.Γ. Και, οπωσδήποτε, δεν ξορκίζουμε τη μιζέρια, με πατριωτικές κορώνες του είδους «την πονάω την Ελλάδα του ομορφάντρα» κ.λπ. Πρώτος κανόνας για ένα έθνος, για μία χώρα σε κρίση είναι η αυτογνωσία. Το άρθρο της καλής δημοσιογράφου κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Το δικό σας, και λυπάμαι γι’ αυτό, επαναλαμβάνει τα εύκολα και τετριμμένα στερεότυπα που οδήγησαν τη χώρα εδώ που βρίσκεται.

  7. Κώστας Κ says:

    Αυτό το άρθρο δεν αναιρεί το άρθρο της κ. Ταχιάου. Η ουσία του παρόντος άρθρου είναι η τελευταία παράγραφος με την οποία δεν μπορώ να βρω κάτι το κακό ή κάτι που να στηρίζει την παλαιά Ελλάδα …

  8. Vasilis G. says:

    Αν δεν γινόνταν η κρίση δεν θα μιλούσε κανείς τώρα, γιατί η Ελλάδα ήταν πάντοτε ωραία ετσι όπως πάντοτε ήταν.Η Χώρα μας δεν έγινε τα τελευταία 20 χρόνια έτσι.Η Ελλάδα από τα αρχαία χρόνια είχε κουκούλες ρουσφέτια και πασάδες.Είχε επίσης ομορφάντρες βρώμικα και καθημερινότητες που μεγάλωσαν γενιές.Από το να έχω την Ευρώπη που φτωχαίνει λαούς για τους πιεί το αίμα, από το να είμαι Ευρωπαίος να υπάρχουν άλλοι λαοί σαν Έλληνες να τους κάνω δυστυχισμένους θέλω να παραμείνω Ελληνάρας να τρώω κι ένα κομμάτι ψωμί.Κι επειδή φταίνε όλα τα άλλα εκτός από αυτούς που πραγματικά φταίνε,η χώρα μας, η χώρα που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε, έφτασε εδώ που έφτασε όχι γιατί υπάρχουν ομορφάντρες η καπνιστές που πετούν τον καπνό στα μούτρα, αλλά ούτε και από αυτούς που βάζουν την μάνα τους και τον πατέρα τους μέσα και πουλούν βρώμικα αντί για cheesecake….Η Ελλάδα ΜΑΣ έφτασε εδώ από φανατικούς αντικαπνιστές που τρώνε σε αριστοκρατικά σαλόνια και που προσπαθούν να αποπονικοποιήσουν το χασίσι, από τύπους που δεν φάγανε ποτέ βρώμικο αλλά μόνο πλούσια θαλασσινά με συνταγές από Ευρώπη, που δεν μας κοίταξαν ποτέ στα μάτια και που τρέμουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους για να μην τους δουν εξοργισμένοι ομορφάντρες που γεμάτοι αγανάκτηση θέλουν να τους δώσουν τα χρέη τους να τα πληρώσουν μαζί γιατί "ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ".Αφού μαζί τα έφαγαν ας πληρώσουν και τα δάνεια των σπιτιών που χρωστάνε και να δώσουν τα 10 και 20 και 30 ακίνητα που έχει ο καθένας τους.Έχουμε χάσει την μπάλλα και αντί να ασχοληθούμε με τους κλέφτες της οικονομίας της παράδοσης και του πολιτισμού μας,που στο κάτω κάτω οι χυλοπίτες της γιαγιάς είναι και το βρώμικο του ομορφάντρα, ασχολούμαστε μετά από τόσα χρόνια, πάνω απο 30 σχεδόν, κι όχι 5 η 10 η 20 χρόνια, με αθώες διαφημίσεις που βγάζουν αμπελοφιλοσοφίες.Γιατί αν δεν είναι, θα πρέπει να καταλάβουμε πως ο επαναστάτης δεν κρίνει τον πεινασμένο αλλά πηγαίνει μαζί του και νοιώθει περήφανος που είναι ένας από αυτούς όπως κι αν είναι, προσπαθώντας να διορθώσει μαζί του τα αθώα λάθη του.Γιατί επαναστάτης είναι εκείνος που βάζει τις κρίσεις του ενάντια στο σύστημα και τα γρανάζια του κι όχι ενάντια στους εργάτες που το δουλεύουν.Κι όταν κάνουμε μία κρίση να σκεφτόμαστε πάντοτε που βρισκόμαστε εμείς όταν το πρόβλημα υπήρχε και που βρεθήκαμε τώρα ξαφνικά να μιλήσουμε.Γιατί αν τρώγαμε κι εμείς και περνούσαμε καλά με την δραχμή και χορταίναμε με ομορφάντρες και ξαφνικά μιλάμε τώρα, μιλάμε ενώ δεν επρεπε να έχουμε φωνή.

  9. Pamela Anne Bonanos says:

    «ο Έλληνας σε αυτήν ακριβώς την Ελλάδα νιώθει άνετα». Αυτή είναι η ερμηνεία της κ.Ταχιάου. Ένας άλλος τρόπος να το δει όμως κανείς είναι ότι ο Έλληνας ίσως προσπαθεί να εξορκίσει αυτόν ακριβώς τον εαυτό του μέσα από το χιούμορ, μέσα από διαφημίσεις όπως το «για τη φουκαριάρα τη μάνα μου» και το «αγαπούλα τη κουκούλα», που εμένα μου κάνουν πιο πολύ σαν σαρκασμός, παρά σαν επιδοκιμασία τέτοιων καταστάσεων. Επίσης δεν καταλαβαίνω, πώς συνδέεται το χοτ ντογκ και το γήπεδο με τη φοροδιαφυγή και το μέσο, ή το πώς το να είναι κάποιος ψυχοπονιάρης έχει κάποια σχέση με τη τεμπελιά και την αναισθησία και την παραβίαση του νόμου. Ο τύπος που πουλάει βρώμικα έξω από το γήπεδο ίσως προσβάλλει την υψηλή αισθητική της κ.Ταχιάου, αλλά τι να κάνουμε, ζούμε σε έναν κόσμο όπου υπάρχουν και άσχημοι, κοντοί άνδρες που τρώνε βρώμικο και τρελαίνονται για το ποδόσφαιρο. Προσβάλλουν την αισθητική μας; Απ’ ότι φαίνεται, μερικών, ναι. Μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα για την εντιμότητα, τις αξίες και γενικά το ποιον ενός ανθρώπου από το γεγονός ότι είναι κοντός, άσχημος, λαϊκός και πληθωρικός στο λόγο του; Δεν νομίζω. Τέτοιου είδους συμπεράσματα λένε περισσότερα για εμάς τους ίδιους παρά για αυτούς που κρίνουμε.

  10. Maria G says:

    Eutuxws pou prowtheite thn eleutheria tou logou se auto ton istiotopo…kai katebasate to sxolio mou ,afhnwntas mono kapoies xliares antidraseis kai fusika prowthwntas uposthriktika sxolia sumparastash sto drama pou anagkazetai na zei h en logw "dhmosiografos…ta therma mou sugxarhthria…eiste pragmatikoi presbeutes ths dhmokraties…!!!

  11. Συμφωνώ κι επαυξάνω!

  12. Yannis says:

    Νομίζω η ουσία του σχολιασμού της συγκεκριμένης διαφήμισης είναι η σύγκρουση της Ελλάδας που ανήκει στην ανατολή και αυτή που ανήκει στη δύση. Τα τελευταία 20 χρόνια εκ των πραγμάτων έχουμε γίνει πιο δυτικοί στον προσανατολισμό μας. Και άλλες χώρες έχουν έχουν περάσει αυτή την αλλαγή (βλέπε Τουρκία). Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε υιοθετήσει τα χειρότερα και από τους δυο αυτούς κόσμους. Τη διαφθορά και τη τζάμπα μαγκιά της ανατολής, και τον τυφλό καταναλωτισμό της δύσης. Πότε δεν ήταν ζητούμενο να εξαφανιστούν τα βρώμικα έξω από τα γήπεδα και να αντικατασταθούν με croissant. Αυτό που είναι το ζητούμενο είναι να έχουμε μια κοινωνία αξιών κατά το δυτικό πρότυπο διατηρώντας την εξ "ανατολής" ταυτότητα μας. Μπορούμε.

  13. Γιώργος Παπαθεοδοσίου says:

    Το κείμενο της κυρίας Ταχιάου θεωρώ πως δεν επιδέχεται απάντησης. Αν πάρω ξέχωρα τα κείμενά σας με τη λογική μου και με την καθημερινή ζωή μου στην ελληνική κοινωνία, μάλλον το κείμενο της κυρίας Ταχιάου συμβαδίζει πιο πολύ με την πραγματικότητα. Δεν παρουσιάζει τη διαφήμιση που γίνεται λόγος ως αποδιοπομπαίο τράγο. Σιγά τέτοιες και χειρότερες έχουμε δει κατά καιρούς και χρόνια. Τη "ζωάρα" που έκανε ο ‘Ελληνας, με όλες αυτές τις ξεχωριστές λεπτομέρειες που μας κάνουν μοναδικούς ανα τον πλανήτη, ναι εμείς την ζήσαμε με το ταμπεραμέντο μας αλλά δεν αργήσαμε να την καταχραστούμε. Δε θέλαμε και πολύ βασικά, όπου προφανώς αυτά τα συστατικά της διαφορετικότητας του λαού μας αποδείχτηκαν αδυναμία τελικά και όχι αρετή. Υπήρξε απληστία. Αυτό είναι αλήθεια, φαινόταν πάντα, πόσο μάλλον τώρα που τα βλέπουμε εμπειρικά/ανασκοπικά. Δε βρήκαμε μέσα στο κατα τα άλλα πανέξυπνο νου μας τη στοιχειώδη λογική να πούμε, αφού δεν τα δούλεψα, γιατί να καταναλώσω? ‘Η γιατί να κρατήσω στην άκρη , μια ζωή την έχουμε. Βλέπω τώρα τις ζωές μας. Αυτές τις μοναδικές ζωές μας. Ζάχαρη ε? Αυτά καταδεικνύει το αρχικό άρθρο, τίποτε παραπάνω ή τίποτε λιγότερο μιας απαίδευτης επιπολαιότητας και ως κοντός και άσχημος και μπουφετζής στο επάγγελμα, δεν προσβλήθηκα καθόλου, διότι δεν είδα πουθενά τέτοια πρόθεση επίθεσης. Μην καταπίνουμε την κάμηλον…

  14. Aphrodite says:

    Βασικός άξονας στο debate είναι το connοtation του ‘ομορφάντρα’. Συμβολίζει, απλώς, άλλα πράγματα για τον καθένα. Το κουτοπονιρίστικο, λαμογίστικο, λαϊκίστικο mentalite για το αρχικό κείμενο που έβαλε φωτιές στο web (και στα κεφαλάκια μας) και το αυθεντικό, τίμιο, δουλευταράδικο, υπερήφανο mentalite για το κείμενο που γράφτηκε για να ενσαρκώσει τον αντίποδα απαντώντας -αριστοτεχνικά – με εγκώμιο στο tvc… Σαν παθιασμένο, ερωτευμένο ζευγάρι που τσακώνεται οι δυο πλευρές του debate… Ίδιο πράγμα επιδιώκουν, αλλά στέκονται απέναντι, σε απόσταση. Ακούν αλλά δεν αισθάνονται τι λέει ο ένας στον άλλον, μπροστά ή πίσω από τις λέξεις τους. Όμως αγαπιούνται. Θέλουν κι οι δύο να είναι μαζί… Έτσι και με τον ομορφάντρα.. Ανεξάρτητα από τα σημαινόμενα που αποκωδικοποίησε το κάθε βλέμμα, πονάνε και τα δυο για την Ελλάδα και το κακό version έλληνα. Και οι δύο ‘αγαπάνε’ ένα υγιές πρότυπο για την Ελλάδα. Έναν τίμιο, αυθεντικό, δουλευταρά, ωραίο έλληνα. Διαφορετικό perception του συμβολισμού.. Εξάλλου, αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα σύμφωνα με το πως είμαστε εμείς, κι όχι αυτή. Προτείνω να κρατήσουμε από αυτό τον κοινό παρονομαστή που δεν αντέχει πια τον κουτοπόνηρο, καταφερτζή, βολεμένο ομορφάντρα και γουστάρει τον αυθεντικό, τίμιο, δουλευταρά… ομορφάντρα που επινοεί, εμπνέεται, δημιουργεί, διεκδικεί και παλεύει για την επόμενη ημέρα…

  15. Maria G says:

    To sxolio mou auto…na epishmanw oti exei diagrafei apo tous abministrators autou tou site polakois…eleoinoi kai athlioi paragontes,,,!!!

  16. sbyrakis says:

    Είναι πραγματικά ακατανόητη η μανία επιβολής σκέψης και άποψης που μας διακατέχει… Ακόμα και έξω από το γήπεδο είχε και τον "ομορφάντρα" και τον "αλλοιώνει-τη-γεύση-ρε-φίλε", γιατί δεν κατανοούμε ότι όλοι χωράνε μέσα στη σύνολο? Ντε και καλά να γίνουμε όλοι ίδιοι? Ο μέσος όρος? Είναι προφανές ότι αν έχεις επιλέξει να είσαι μπροστάρης, σίγουρα θα βάζεις "την μάνα του και τον πατέρα του" σε αυτό που κάνεις. Αν έχεις επιλέξει, βολεμένα, να ακολουθείς, ίσως το μόνο που θα προσέχεις είναι να μην σου αλλοιώνουν τη γεύση…Μην ξεχνάμε ότι οι επιλογές που κάνει ο καθένας μας σαν άτομο, στην αισθητική / εργασία / συμπεριφορά / σχέσεις / πολιτικές πεποιθήσεις είναι αυτές που μας διαφοροποιούν… Γιατί δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ότι η διαφορετικότητα δεν είναι αντικείμενο αντιπαράθεσης (debate) αλλά είναι αντικείμενο αλληλοσεβασμού? Δηλαδή να συμπεριφερόμαστε και εμείς στους διαφορετικούς μας όπως θα θέλαμε να μας συμπεριφέρονται αυτοί, ίσως τότε να ξεκινήσουμε να εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον και να πάμε το σύνολο λίγο πιο μπροστά…

  17. Βασιλικη Μπατλή says:

    Πολύς ντόρος για μια διαφήμιση που στο κάτω-κάτω σκοπό έχει την κατανάλωση.Εγώ θέλω να σταθώ περισσότερο στο γεγονός ότι ο Έλληνας έχει χάσει την ταυτότητά του .Εχω μεγαλώσει σε νησί, πολύ μικρή κοινωνία , όπου ο καθένας εκτιμούσε και σεβόταν αυτό που είχε.Όταν ήμουν μικρή νόμιζα ότι ήμασταν πλούσιοι γιατί δεν είχα τρύπια παπούτσια και ήμουν χαρούμενη που κάθε μέρα έβγαινα στον δρόμο και έπαιζα με τα άλλα παιδιά.Για μένα αυτή ήταν και είναι η Ελλάδα.Εχουμε χαθεί στον καταναλωτισμό και το lifestyle και χάσαμε το νόημα του να ζείς σε μία τόσο όμορφη χώρα που σου προσφέρει απλόχαιρα τις ομορφιές της χωρίς να χρειαστεί να πάς και πολύ μακριά.Συνεχίζω να πιστεεύω οτι αυτή η κρίση που αναμασούμε όλοι θα μας βγεί σε καλό ,γιατί πάντα στά δύσκολα επικρατούν οι πραγματικές αξίες και εξαφανίζονται οι δήθεν, είτε είναι άνθρωποι είτε είναι καταστάσεις.Το βλέπουμε άλλωστε καθημερινά να ξεφουσκώνουν όλοι οι τύποι που την τελευταία 20ετία μας είχαν μπουχτήσει με την δήθεν lifestyle στάση ζωής.Οι έλληνες έχουν περάσει πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις στο παρελθόν. Παρόλ΄αυτά δεν είχαμε χάσει τη ταυτότητά μας, είμασταν αισιόδοξοι ,προσπαθούσαμε ,ελπίζαμε και είμασταν ευχαριστημένοι.Εγώ προσωπικά συνεχίζω να πιστεύω σε αυτούς τους Ελληνες γιατί είμαι μια απο αυτούς και δεν νρέπομαι καθόλου.Δεν θέλω να είμαι ολίγον απο ανατολή και ολίγον απο δύση .Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

  18. Βασίλης says:

    Μία διαφήμιση έκαναν για να διαφημίσουν ενα προιόν και την πήρε η άλλη και την έκανε φιλοσοφία να μας πει πως δεν της αρέσει η Ελλάδα που είναι μίζερη που είναι ασεβής που είναι αφιλόξενη που που που…Όταν εργαζόνταν στην κρατική τηλεόραση σαν δημοσιογράφος με συμβάσεις τόσα χρόνια που με κρατικοδαίτους υπαλλήλους μας φτωχαίναν πιο πολύ από κάθε άλλον και μέσα σε αυτούς ήταν και η ίδια, η όταν εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των ψυχάρηδων των λαμπράκηδων και των μπομπολαίων στα βημαγκαζινο που εργαζονταν και στους ταχυδρομους η κυρία αυτή και μας έφεραν με την σιωπή τους σε αυτά τα χάλια δεν είχε γλώσσα να μιλήσει γιατί περνούσε καλά βλέπεις τότε.Να πας σε ευρώπη να ζήσεις κυρία μου με τους Γερμανούς νεοναζί που έχουν τακτ και τρόπους.Και να μην αφήνεις στο σπίτι σου να καπνίζουν. Θα πεις σε έναν λαό ολόκληρο εσύ που ζει καθημερινά την ζωη του έτσι πως το βλέπεις εσυ το θέμα και αν ειναι σωστό η λάθος?Δεν γνωρίζεις μορφωμένο ‘άνθρωπος πως οτι μεγαλώνει γενιές ολόκληρες και γίνεται τρόπος ζωής αποτελεί πλέον παράδοση?θα κάνεις μαθήματα αλλαγής παράδοσης εσύ?Και γιατί δεν μιλούσες για ρουσφέτια τον καιρο που εργαζόσουν για 8 η 9 ολόκληρα χρόνια στην κρατική τηλεόραση με….συμβάσεις?θα μας τρελλάνετε όλοι εδώ μεσα? Τώρα απέκτησες κι εσύ γλώσσα να μπει τις μπαρούφες σου και τις κάθε είδους ανοησίες σου και ακολουθούν όλοι από κάτω και λένε τα δικά τους.Με το φακελάκι δεν πήγαν οι δκοί σου και βρήκαν γιατρούς?Με το μέσο δεν έιπασες εσύ εργασία στην Κρατική Τηλεόραση?Μιλούσες τότε που εργαζόσουν στο Βήμα και στον Ταχυδρόμο να πεις για φακελάκια και για συνομωσίες που έφεραν αυτόν τον λαό σε αυτά τα χάλια να κατονομάσειις τα πρώην αφεντικά σου?Τι μας λες τώρα?Ομορφάντρας ρε και πάσης Ελλάδος.Να τρωμε ενα κομματι ψωμί στην μιζερια μας και στην γυφτιά μας.Γιατί καλύτερα να είσαι μίζερος φτωχος και γυφτος παρα να εισαι προδοτης φαρισαιος και υποκριτής.Και ξέρεις γιατι?Γιατι ο φτωχος ομορφάντρας έχει μπέσα ρε.Αμα πια κυρά μου…!!!

  19. Το κείμενο τα ‘πε, κατά τη γνώμη μου, όλα, μου άρεσε.’Οπως και να ‘χει η συγκεκριμένη διαφήμιση εκπλήρωσε κατά τον καλύτερο τρόπο το σκοπό της, τα "έβγαλε" τα λεφτά της. ‘Οπως και να ‘χει επίσης -μιας και ‘κει πήγε η κουβέντα- η Ελλάδα είμαστε όλοι εμείς, όλοι μας, είτε την κοιτάμε απ’ τον πάγκο του "ομορφάντρα" είτε απ’ αυτόν του "χαλάει τη γεύση, ρε φίλε".Εδώ που έφτασαν τα πράγματα, θα μπορούσαμε να κάνουμε, νομίζω, ο καθένας απ’ την πλευρά του -απ’ όποιο "πάγκο" κι αν βρίσκεται- ό,τι πιο χρήσιμο και δημιουργικό έχει τη δυνατότητα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι βέβαιο, ότι αν τ’ αποφασίσουμε όλοι σοβαρά και δράσουμε ομαδικά, πολλά μπορούμε να πετύχουμε προς το καλύτερο, γιατί τότε πράγματι θα ‘χουμε βάλει σ’ αυτή την προσπάθεια… τον πατέρα μας και τη μάνα μας (είτε έμεναν π.χ. στη Βαλαωρίτου, είτε στην Αγορακρίτου)…

  20. Bιβή says:

    Πολύ όμορφο, Γρηγόρη, συμφωνώ απόλυτα

Σχόλια:

  • Facebook Page:

  • Εγγραφείτε:

    για παραλαβή νέων δημοσιεύσεων με e-mail

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark.